Workshops 2018

Op 3 februari 2018 zijn er weer verschillende interessante workshops te volgen. Hieronder alle onderwerpen van de workshops op een rijtje. Inschrijven kan als je je ticket koopt. Wees er snel bij, want vol = vol!

Workshop 1: HoloLens

Door het beschikbaar komen van betaalbare en handelbare Virtual, Augmented en Mixed Reality hardware zoals de Hololens zijn er legio nieuwe mogelijkheden gekomen voor toepassingen in de gezondheidszorg. Denk hierbij aan onderwijs en opleiding, maar ook aan gebruik van augmented reality in de operatie kamer. Peter van Ooijen, expert op het gebied ven medische informatica zal tijdens deze workshop vertellen over de achtergrond  van Virtual, Augmented en Mixed Reality, en inzicht bieden in wat de huidige ontwikkelingen en state of the art zijn. Na de introductie is er de  mogelijkheid om de mogelijkheden van de Hololens met medische beelden zelf te ervaren.

Workshop 2: Een nieuwe blik op de hersenen

Sinds de 18de eeuw weten we dat laesies in het brein uitval van lichaamsfuncties kunnen veroorzaken. Tweehonderd jaar van wetenschappelijk onderzoek heeft ons inmiddels veel geleerd over de anatomie van het brein, de daarin gelegen circuits en hun functies. Echter, het overgrote deel van deze neuro anatomische kennis is niet gebaseerd op humaan materiaal, maar op proefdierstudies. Tegenwoordig zijn er nieuwe beeldvormende technieken waarmee we een kritische blik kunnen werpen op de humane neuroanatomie, waarbij we steeds vaker tot de conclusie komen dat anatomische standaardwerken misschien toch niet altijd de wijsheid in pacht hebben. Dylan Henssen is een Phd- student in Nijmegen die tijdens zijn workshop op een interactieve manier zal vertellen over nieuwe technieken om de neuro anatomie in kaart te brengen.

Workshop 3: Het verschil tussen een SEH in Irak en Nederland

Voor Firas Al Khoury lijkt het nog maar kort geleden dat hij samen met zijn familie in Irak woonde. Hij had een baan op de spoedeisende-hulpafdeling in het Al-Shadeed Al-Sadir ziekenhuis in Bagdag en als vrijwilliger vaccineerde hij kinderen in nabij gelegen dorpen. Het is echter al 6,5 jaar geleden dat hij vluchtte uit Irak en verstopt achterin een vrachtwagen Nederland binnen kwam. De eerste jaren in Nederland waren zwaar, maar voor Firas Al Khoury was opgeven geen optie. Inmiddels is hij als dokter aan het werk in het Zuyderland MC in Heerlen en lacht het leven hem weer toe! Tijdens deze workshop zal hij het verhaal van twee patiënten met elkaar vergelijken. Beide patiënten hadden dezelfde klachten, maar de een ging naar het ziekenhuis in Heerlen, en de ander naar het ziekenhuis in Bagdad.

Workshop 4: Surgical Skills

Een praktische workshop waar maar enkele plekken beschikbaar zijn. Tijdens deze workshop worden er door ervaren hechtmeesters je de fijne kneepjes van het hechten geleerd. Heb je dit nog nooit gedaan of wil je graag je techniek perfectioneren, schrijf je dan snel in! We zien je graag de 3de bij de workshop Surgical Skills!

Workshop 5: Je horizon verbreden, alternatieven binnen de geneeskunde

Om als zorgverlener goede zorg te kunnen leveren aan je patiënten is het essentieel dat jij als zorgverlener vitaal bent. Alleen dan ben je in staat om de beste zorg te leveren die nodig is. Maar hoe zorg je in het snel ontwikkelende zorglandschap, waarin de druk steeds meer toeneemt, vitaal blijft? Persoonlijk leiderschap en het maken van de juiste keuzes spelen hierin een cruciale rol.

Het is belangrijk jezelf kritische vragen te blijven stellen, zodat keuzes die jij maakt voor jou de juiste keuze worden. “Wat drijft jou in het leven?” “Wat zijn jouw talenten en waar beleef jij plezier aan?” Durf jouw inzichten te vertalen naar keuzes, ook als die soms tegen ‘algemeen geldende normen’ ingaan. Arno Bisschop was orthopedisch chirurg in opleiding en behandelt in deze interactie workshop hoe je ervoor kunt zorgen dat jij een vitale zorgverlener wordt. Tijdens deze sessie is er de ruimte om al je vragen en twijfels te bespreken. Hij neemt je graag mee in alle mogelijkheden die je hebt binnen de zorg en hoe je ervoor zorgt dat jij op de plek komt die echt bij je past!

Workshop 6: Medische CV en sollicitatiegesprek- training

Hoe wordt je goed in solliciteren? Hoe schrijf ik een indrukwekkende sollicitatiebrief? Hoe profileer ik me op social media? Wat is de beste manier om mezelf te presenteren? Hoe zet ik een goed cv in elkaar? Het zijn allemaal vragen waar we vroeg of laat tegen aan lopen. Tijdens de workshop medische CV en sollicitatiegesprek-training van BKV, gegeven door Monique Eland, ontvang je nuttige tips met betrekking tot sollicitatievaardigheden, het gebruik van social media en het opbouwen van je CV.

Wil je een gratis cv check? Mail jouw cv dan uiterlijk 31 januari 2018 naar m.eland@bkvgroup.eu o.v.v. Workshop Solliciteren MIC. Jouw cv wordt dan, indien mogelijk, persoonlijk met je besproken tijdens de workshop